fbpx KOMUNIKAT DOTYCZĄCY OBECNEJ SYTUACJI dot. koronawirusa 2019-nCoV | Biuro Współpracy Międzynarodowej

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY OBECNEJ SYTUACJI dot. koronawirusa 2019-nCoV

Szanowni Państwo,

poniżej załączamy wiadomość od firmy Top Podróże oraz od firmy Transer (jako podwykonawcy Top Podróże):

W załączeniu przesyłam pismo PLL LOT dotyczące procedur zmian/zwrotów związanych z sytuacją epidemiologiczną. Obecnie każda linia lotnicza wprowadza własne procedury związane z odwoływaniem podróży przez pasażerów i są to procedury, które muszą być bezwzględnie przestrzegane przez wszystkich uczestniczących w zdarzeniu gospodarczym. Niestety, procedury te dotyczą głównie możliwości przełożenia podróży na inny późniejszy termin, przy czym zmiany te również podlegają określonym restrykcjom; nie obejmują natomiast sytuacji, gdy rezygnacja z przelotu zostaje zgłoszona przez pasażera. Rezygnacja przez pasażera, w konsekwencji anulacje/refundacje biletów podlegają normalnych warunkom taryfowym, są najczęściej bezzwrotne, tzn odzyskać można jedynie opłaty lotniskowe bez taryfy i bez opłaty paliwowej, które stanowią znakomitą większą część kosztu biletu. Zwrot całkowity można uzyskać tylko w przypadku odwołania rejsu przez przewoźnika, po przeprowadzeniu dodatkowej procedury - na podstawie szczegółowego wniosku pasażera.

Na Państwa życzenie możemy informować Państwa na bieżąco o procedurach linii lotniczych, regulujących możliwości zmian w zakupionych biletach. 

Prosimy o zaznajomienie się z polityką zmian linii lotniczych.

Jednocześnie informuję, że wydłużył się okres oczekiwania do miesiąca czasu za wszystkie zwroty kosztów za bilety u uwagi na procedury finansowe BSP IATA.

Z uwagi zaś na fakt, że jako agent IATA rozliczamy się ze sprzedaży IATA w systemie tygodniowym, prosimy o terminowe regulowanie faktur dotyczących należności za wystawione przez nas bilety.

 

Z poważaniem

 

Ewa Łukaszewicz

Top - Podroze Sp. z o.o.

Pl. Zwyciestwa 1

70-233 Szczecin

Informacje PLL LOT do pobrania tu i tu.

Informacja z Biura Transer do pobrania tu.

Komunikat od Grupy Lufthansa do pobrania tu.

Dodatkowy komunikat od Grupy Lufthansa:

Razem mamy obecnie do czynienia z sytuacją, która jest daleka od normalności. Podczas gdy koronawirus ma wpływ na nas wszystkich w różnych dziedzinach życia, branża turystyczna niemal calkowicie zamarła. W tych trudnych czasach szczególnie zależy mi na otwartej i przejrzystej komunikacji z Państwem, naszymi cenionymi Partnerami Biznesowymi.

Nagły spadek popytu na podróże i liczne ograniczenia w przekraczaniu granic zmusiły linie lotnicze Lufthansa Group do szybkiego dostosowania się do sytuacji. Ograniczyliśmy nasz rozkład rejsów do początku maja 2020 roku, obsługując zaledwie 5 procent standardowo zaplanowanych połączeń. Aby uzyskać więcej informacji o naszym specjalnym rozkładzie rejsów, proszę kliknąć tutaj

Ze względu na ciągłą niepewność co do możliwości planowania podróży, oferujemy wiele elastycznych i wszechstronnych opcji zmiany rezerwacji. Wykupione już bilety zachowają swoją wartość, zmiany rezerwacji - w tym zmiana dat podróży i trasy - mogą być dokonywane bez presji czasu, do końca sierpnia 2020 roku. Chociaż zwrot biletów jest oczywiście możliwy, zachęcamy do skorzystania z naszej atrakcyjnej oferty - voucheru, która obejmuje 50 € zniżki na zmianę rezerwacji. Jeśli złożenie wniosku o zwrot biletu jest dla Państwa jedyną opcją, chcielibyśmy poprosić o wyrozumiałość, gdyż z powodu nadzwyczajnych okoliczności proces ten może potrwać dłużej niż zwykle.

Chciałabym wspomnieć, że rząd federalny Niemiec, jak również inne rządy w Europie wspierają zmianę rezerwacji i skorzystanie z opcji voucheru. Linie lotnicze Lufthansa Group również w pełni popierają tę opcję, ponieważ odzwierciedla ona właściwą reakcję na obecną sytuację w naszej branży.

Będziemy nadal uważnie wsłuchiwać się w Państwa opinie, jako naszych cenionych partnerów, oraz monitorować sytuację, dostosowując nasz rozkład rejsów tak, by znaleźli w nim Państwo wszystkie potrzebne kierunki, gdy powróci zapotrzebowanie na podróże. Zapewniam, że Lufthansa Group będzie tak elastyczna, jak tylko będzie to możliwe, podczas dalszej współpracy, jeśli Państwa potrzeby uległyby zmianie w tym krytycznym czasie.

Podczas, gdy wielu naszych pracowników w Niemczech, Austrii, Belgii, Szwajcarii i wielu innych krajach ma już skrócony czas pracy, nasze zespoły obsługi klienta pozostają w pełnej gotowości do służenia pomocą partnerom biznesowym oraz podróżnym. Ponadto nasze załogi i personel pracujący na lotniskach koncentrują się na dbaniu o klientów w najbardziej krytycznych punktach podczas podróży. Jako globalna linia lotnicza jesteśmy w stałym kontakcie z władzami rządowymi i ochrony zdrowia, przestrzegając, a nawet przekraczając ich aktualne wytyczne, mając na celu ochronę naszych klientów i personelu. Podjęliśmy liczne działania, aby zapewnić odpowiednią odległość pomiędzy pasażerami na każdym etapie trwania podróży, włącznie z dostosowaniem usług na pokładzie.

Oprócz naszych regularnych usług, Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS, Brussels Airlines, Eurowings i Edelweiss obsługują obecnie specjalne przeloty repatriacyjne. W ostatnich tygodniach obsłużyliśmy już ponad 360 rejsów na całym świecie i bezpiecznie sprowadziliśmy ponad 70 000 podróżnych do ich krajów macierzystych. Rejsy repatriacyjne będą nadal kontynuowane.